A GRUNDIG története napjainkig

1995-ben a Grundig lesz az első gyártó, aki olyan vevőkészülékeket kínál, amelyek megfelelnek az európai DVB szabványnak (Digital Video Broadcasting). Megjelenik a "set top box" műholdas, és kábel TV csatornákra. A TV Greenville sorozat kávája 100%-ban újrahasznosított anyagokból készült.
A Grundig bevezet egy forradalmian új hangrendszert, aminek "Space Fidelity" a neve (lent balra). 3-D hangzást képes produkálni függetlenül attól, hogy a személy hol tartózkodik a zene hallgatásakor.
Az új CTV sorozatot ellátják interaktív felhasználói útmutatóval. Az úgynevezett "Easy Dialog" rendszer bevezetése azt jelenti, hogy használati utasításra nyomtatott formában már nincs szükség.
1996-ban kijönnek a világ legkisebb műholdvevőjével. Az STR 100 MICROSAT  csak 12 x 22 x 5 cm méretekkel rendelkezik. Elkezdődik a gyártása a GDV 4030 digitális diktafonnak, amely már kazetta nélkül működik (középen). Akár 20 percet lehet menteni egy cserélhető PC-kártyára.
A Planatron síkképernyős TV messziről már úgy néz ki, mint egy falra akasztható lapostévé, de még hagyományos módon működik, viszont már lehet használni multimédiás alkalmazásokkal. Akkoriban nehéz volt neki ellenállni. Lent jobbra láthatjuk.

1997-ben a Philips sem tudta felszínen tartani a német gyártót, így megvált tőle, és egy bankkonzorcium tulajdonába ment át. A veszteségek ellenére a fejlesztések tovább folytak, de a távol-keleti konkurenciával nem lehetett tartani az árversenyt.
A Grundig elkészíti a WB1 készüléket, ami egy lépés  az internet felé. Lehetővé válik a felhasználók számára, hogy a Weben keresztül tévézzenek (lent balra).
 
1998-ban intenzív kutatási és fejlesztési munka, és a sikeres kísérleti projektek után az első DAB vevő készen áll a nagyüzemi termelésre. A DCR 200 DAB digitális földfelszíni  rádió vevő nagy érdeklődésre tart számot a német piacon (középen). A Grundig bemutatja az új hangfelismerő szoftverrel működő irodai VoiceOffice mobil állomást.
 
1999-ben már a második generációs síkképernyős Planatron sorozatgyártása indul meg.
A Grundig által a Nemzetközi Rádió és Televízió Kiállításon bemutatott termékpaletta 75%-ban teljesen új készülékeket tartalmaz.
Megindul az MP3 lejátszók technikai forradalma. A MPAxx MP3-lejátszó segítségével gyorsan és egyszerűen lehet az internetről letöltött zenét meghallgatni, és tárolni a multimédiás kártyán. A Grundig az egyik vezető MP3-lejátszó gyártó lett, mert felismerte a hatalmas potenciált az új technológiában már a korai szakaszban.
A kiváló minőségű audio/video rendszer, a  Fine Arts már többször nyert formatervezési díjat, még mielőtt hivatalosan elindult volna a piacon.

A Grundig a kamkorderek akkori gigászi piacáról sem akart lemaradni, ezért többféle rendszerű készüléket tartott kínálatában. Mivel ebben a szegmensben saját fejlesztése nem volt, ezért a VHS-C rendszerű gépek mindig az aktuális Panasonic modellek voltak kisebb külcsín változtatásokkal. A Video8-nál pedig természetesen az éppen futó SONY  modellel történt meg ugyanez.

2000 februárjában a Grundig a CeBIT 2000 kiállításon Hannoverben már sok internet alapú terméket mutat be. Ebben az évben a cég ünnepel Walesben: az egymilliomodik digitális Set Top Box egység hagyja el a gyárat márciusban.
Megjelenik az új MP3-lejátszó MP 150 típusjelzéssel. Az MP3 fájlok betöltéséhez szükséges időt 24 másodpercre csökkentették.
Június végén a cég székhelye elköltözik Fürth Nürnberg-Langwasserbe. 50 millió márkát fektetnek az új épületekbe, és az infrastruktúrába. A régi hely a Kurgartenstrasse Fürth technológiai parkká alakul, ahol jövő-orientált cégek találnak otthonra.
A Grundig forgalomba hoz egy új hátsó vetítési technológiát alkalmazó projektoros tévét Accoro márkajelzéssel, ami a lenti kép jobb oldalán látható.
Egy teljesen új világot nyit a televíziózásban a Selexx személyi digitális felvevő. A készülék egyesíti magában egy digitális műholdvevő, és egy digitális videó felvevő tulajdonságait (középen). Ebben az évben a cég részvényeinek 89 százaléka Anton Kathrein rosenheimi antennagyártó kezébe került, aki tőkeerős partner keresésébe fog.
2001-ben a Grundig folytatja digitális offenzíváját az új Digi 100 koncepciókkal. Ennek jegyében elindította az Elegance termékcsaládot.
Több mint 40 új termékkel  jelen van a World of Consumer Electronics kiállításon (IFA) augusztus 25 és szeptember 2 között.
A LENARO fantázianevű televíziói új mércét állítanak fel a német szórakoztatóipari termékek között. Első osztályú technológia, kifinomult design, interakció és modularitás válik valóra az új termékekkel.
A cég elindítja Xenaro DVD-sorozatát, amelynek tagjai egyre több távol-keleti alkatrészt tartalmaznak (középen alul).
Bemutatják a harmadik generációs plazma televíziót is az IFA-n  Fine Arts PlanaVision néven (lent balra). Ez a készülék beépített DVD-lejátszót is tartalmaz, és igen elegáns kivitelű. Ebben az évben a cégnek már 150 millió eurós vesztesége képződött. Termékei jó minőségűek, de drágák.


2002 februárjában a Grundig sikeresen elindítja P@rtnerWeb szolgáltatását. Ez egy olyan kereskedői platform, amelyet a cég maga fejlesztett ki, és javítja a kommunikációt a kereskedők, az ügyfélszolgálat és a vállalat között, ezzel új lehetőségeket nyit meg a sikeres együttműködésben.
Megjelenik a Car InterMedia rendszer, az innovatív autóhifi, autós navigáció és digitális rádió egyben kerül bemutatásra először a genfi ​​autószalonon.
A Grundig bővíti termékkínálatát az új vezeték nélküli DECT telefonokkal, vezeték nélküli audió és videó átadásához fejleszt készülékeket, és megjelenik a növekvő LCD TV piacon a THARUS 38. Ebben az évben 1,2 milliárd eurós forgalom után 75 millió eurós veszteség keletkezett.
 
2003-ban jelenik meg a Selio PDR 5200, amely egy digitális műholdvevő, és egy digitális videó felvevő. 40 Gb kapacitású merevlemez van beépítve a készülékbe, és akár 24 órán keresztül rögzíti a műsort. Ismét egy innovatív technika az új Grundig RCD 2000, és az Apollo 2000 aktív hangszórók. Minden HiFi komponens vezeték nélkül kommunikál egymással.

Zátonyra futottak a tárgyalások a tajvani Sampo, és a török Beko konszernnel, a két lehetséges vevő jelölttel. A vállalat csődöt jelentett, és bizonytalanná vált mi lesz a cég mintegy 3500 dolgozójával, és a Grundig két németországi, illetve egy-egy nagy-britanniai, portugáliai és ausztriai gyárának sorsa. Csak emlékeztetőül: 1979-ben 38 000 ember dolgozott a cégnél. Észak-Amerikában a Grundig termékeket az Eton Corporation kaliforniai székhelyű cég terjesztette, korábbi neve Lextronics volt. 1990-től már csak a rövidhullámú SATELLITE szériákat forgalmazták, amiket ezentúl saját név alatt árulnak majd, és viszik tovább a fejlesztéseket.


2004-ben bemutatják az OVATION CDS 6380 S mikro hifit (lent balra) . A Magic Fidelity hangrendszer garantálja az optimális hangzást, ami Grundig szabadalom. A széria azóta is fut, mára már iPod dokkoló verziók is léteznek belőle. Ezt a hangrendszert építik be a THARUS TV szériába is, ami jó ötletnek bizonyul, mert egy halom díjat söpörnek be vele.
A nagy formátumú  THARUS 110 106cm átmérőjű plazma TV is Magic Fidelity rendszerrel van egybeépítve, ami segít abban, hogy a televízió egy izgalmas és felejthetetlen élmény legyen, legalábbis a reklámszöveg szerint.
Két tapasztalt partner ugyanebben az évben megvásárolja a csőd szélére sodródott cég részvényeit, egyik a brit Alba, aki 2007-ben már túl is ad a részesedésén, de a forgalmazási jogokat 2010-ig megtartja, Ausztráliában pedig 2012-ig. Másik a török ​​elektronikai gyártó Beko, aki hatalmas potenciállal rendelkezik az otthoni szórakoztatás piacán. Az osztrák gyár leválik az anyacégről, és szerződéses gyártóként folytatja tevékenységét. Az autórádiók gyártását a járműipari beszállító DELPHI folytatja tovább egyelőre a márkanév megtartásával.

2005-ben a fejlesztések folytatódnak. Az OVATION sorozat új szériáiban már USB port, és számos további újítás található. Az MPIxx VP 6200 bemutatkozik az IFA kiállításon. 30GB merevlemez, 3,5 "TFT LCD kijelző, videó kamera, FM rádió, TV kimenet és bemenet, valamint egy beépített sztereó hangszóró. Ez már egy média lejátszó, ami elfér egy nagyobb zsebben (lent jobbra).


A Grundig még mindig az egyik legismertebb márka Európában. A "Grundig - Made For You", azaz neked készül szlogennel pozitív emlékeket ébreszt az emberek többségében. Meg is lesz az eredmény, növekednek az eladások, és megduplázza a cég piaci részesedését az új kezdet utáni első évben.

A CeBIT 2005-ös kiállításon bemutatkozik a Grundig mobil, rögtön 6 új mobiltelefonnal. Ezen kívül még testápolási készülékek is bekerülnek a termékpalettába. A legrangosabb fogyasztói elektronikai szakkiállításra (IFA) is visszatérnek. Egy sor új plazma, és LCD TV mellett a Grundig bemutat egy szemüveg nélküli 3D technológiát.

2005 szeptemberében megnyílik az új logisztikai és szállítási központ Nürnbergben. Ez egy 21.000 négyzetméteres raktár. ahonnan az árut szállítják minden közép-európai országnak.

2006-ban bemutatkozik az új HD Evolution sorozat, amely mérföldkő a képélesség és a kontraszt szempontjából. A FineArts 37 LXW az akkori top modell. Grundig az első és egyetlen olyan vállalat, amely mindig egy lépéssel a konkurencia előtt jár, legalábbis ezt hirdetik magukról. A GDR 5550 HDD (lent jobbra) merevlemezes felvevők is ekkor debütálnak.
 
2006 áprilisában Hans-Peter Haase átveszi ügyvezető igazgatói posztot Hubert Roth helyett. Haase ambiciózus célokat fogalmaz meg: "Grundig legyen a legjobb márka Európában". Októberben 140 speciálisan erre a célra kiképzett alkalmazott kezd dolgozni a Beko-nál a Grundig gyártósoron. Nekik kell odafigyelni a minőségre, hogy a termékek kiemelkedjenek az átlagból. Ez egy nagyon érdekes "gyár a gyárban" modell.


2007-ben csődbe megy a Vitelcom nevű spanyol cég, aki a Grundig mobiltelefonokat gyártotta. 2008-tól megszűnik ez a termékkategória. A TV készülékek jól szerepelnek, számos díjat nyernek. A hifi termékekbe beköltözik a vezeték nélküli internet, és megjelennek a web alapú rádiók.
A GDP 7700 DVD lejátszó dizájnja (lent jobbra) lenyűgözi a közönséget. Decemberben jönnek az új Vision LCD tévék beépített DVB-T tunerrel.

2008 Január elején a Törökországi Koc Holding vette meg a teljes tulajdonjogát a Grundig Multimedia BV-nek. A Beko is a Koc csoport leányvállalata. A cég központja marad Nürnbergben a kb. 200 főből álló dizájn részleggel együtt. A Grundig termékek törökországi gyárakban készülnek. A high-end készülékek minőségét Németországból érkezett mérnökök felügyelik.

Max Grundig 100. születésnapját 2008-ban, a legendás Audiorama 9000 gömbhangszórók visszatérésével ünneplik. Új technológia és a korszerű dizájn jellemzi az újraéledt terméket.


2009-től sokféle terméket gyártottak Grundig márkanév alatt, de ekkorra már nagyon érződött, hogy ez a Grundig már nem az a Grundig. A lenti képen jobbra egy fényképezőgépet láthatunk, ebből is kitűnik hogy szinte mindenre felhasználták a patinás nevet. Bal oldalon a 2015-ös CES kiállításon bemutatott újdonságokból láthatunk párat.

2015-ben jelent meg a következő szöveg több vezető napilapban is:

"A legmodernebb technológiák alkalmazására összpontosítva és termékpalettájának szélesítésével tervezi forgalmát tíz százalékkal növelni az idén, fennállásának hetvenedik évében a Grundig szórakoztató elektronikai vállalat. Tavaly öt százalékkal növelte forgalmát a Grundig, részletes eredményadatokat azonban anyavállalatára, a török Koc holdinghoz tartozó és tőzsdén jegyzett Arcelikre hivatkozva a cég vezetői keddi sajtótájékoztatójukon nem hoztak nyilvánosságra. "Büszkén állíthatom, hogy a legjobb úton haladunk" - jelentette ki Murat Sahin, a Grundig vezérigazgatója. "A Grundig minden üzletágában a piaci átlagot meghaladó növekedési ütemet ért el" - tette hozzá Horst Nikolaus értékesítési igazgató, megjegyezve, hogy az audio-üzletág még "átépítés alatt áll" és bevétele tavaly két százalékkal csökkent, de még így is jobban teljesített a piaci átlagnál. A Grundig forgalmának mintegy háromnegyedét a televízió üzletág adja, a fennmaradó egynegyeden pedig nagyjából egyenlő arányban osztozik az audio-, valamint a háztartási kisgépek és berendezések üzletág."

A cikk írásának időpontjában (2016 január) a hazai választékot böngészve 1 db televíziót találtam, pár kisebb konyhai eszközt, akkutöltőt. A legnagyobb itthoni műszaki áruházlánc kínálatában 3db kis kategóriás rádió szerepelt összesen. A grundig.hu weboldal fejlesztés alatt. A cég Facebook profilján főleg háztartási, és konyhai gépekről szólnak a hírek. A német SATURN áruházlánc honlapján viszont kiderül, hogy mégiscsak van egy halom GRUNDIG termék, egész pontosan 295-öt talál a kereső.