1970-ben alakult a német együttes
"Feltöltjük az akkumulátorainkat, és tele leszünk energiával."
A zeneszeretők nagy családja két csoportra osztható. Az egyik csoportba tartozók szeretik, sőt imádják a Kraftwerk együttes energikus, dinamikával és effektekkel teli, kissé monotonnak imponáló muzsikáját, a másik csoport tagjai viszont nem kedvelik őket. Remélem, hogy ezen írás és zenei anyag megismerése után egyre több hívet szerez magának ez a nagyszerű német csapat.
A két alapító tag, Ralf Hütter és Florian Schneider Düsseldorfban találkoztak a zeneakadémián, ahol klasszikus zenei tanulmányaikat folytatták. Mivel mindketten a kísérleti elektronikus zene iránt érdeklődtek, létrehozták az Organisation nevű együttest mely 1970-ben megjelentette a Tone Float című albumot. Ez a korong azonban nemigen hasonlít a későbbi, már Kraftwerk néven létrejött munkákhoz. Még ebben az évben a Hütter - Florian duó felvette az "Erőmű - Kraftwerk" nevet és csatlakozott hozzájuk Klaus Dinger valamint Thomas Homann. Stúdióba vonultak és elkészítették első albumukat mely már magán viseli a zenekar stílusvilágának meghatározó jegyeit. Szigorú fegyelmű, programozott, elektronikus muzsika ez, egy új zenei forma a "robot pop" első megnyilvánulása. Az erősen minimalista jellegű zene, kopogó, gépies ritmikájával, kikevert hangszerelésével hipnotikus hatású. A Kraftwerk "receptje" stílusteremtő volt és inspirálóan hatott nagyon sok előadóra.
Ennek ellenére nehezen jutottak ki a nemzetközi porondra. Az áttörést az 1974-es "Autobahn" című korong hozta meg, melynek 22 perces címadó dala akkora siker, amilyet csak Mike Oldfield Tubular Bells-e ért el ebben a zenei stílusban. Közben tagcserék voltak az együttesben, Karl Bartos és Wolfgang Flür csatlakozott a két alapemberhez. Az 1976-os "Radio-Activity" a formáció hatalmas népszerűségére tekintettel, német és angol kiadásban is megjelent. Az éterben terjedő rádióhullámok inspirálta korong után a vonaton történő utazás hangtani monotóniáját használja fel az 1977-es "Trans-Europe Express" című album. Ebben a periódusban az együttes népszerűsége a csúcson van, amit tovább tudtak növelni a az 1978-as The Man-Machine című lemezzel, melynek a "We Are The Robots" című száma a Kraftwerk védjegye lett.
Ezt követően a formáció eltűnt a nyilvánosság elől és csak 1981-ben jelentek meg újra a Computer World című album kiadása kapcsán. A lemez nagy siker lett, és a "Computer Love" című szám sokáig vezette a slágerlistákat. Ezután koncertkörutak következtek és új stúdióalbummal csak 1986-ban rukkoltak elő. Az Electric Cafe óta azonban csupán egy koncertlemezt jelentettek meg, Minimum-Maximum címen. De a Kraftwerk nem szűnt meg, ha nem is túl sűrűn de koncerteznek, járják a világot bár nem úgy tűnik, hogy hamarosan új alkotással rukkolnának ki, mégis 2003-ban megjelent az új "Tour De France", Soundtrack albumuk.
2020-ban 73 éves korában, gyógyíthatatlan betegségben elhunyt Florian Schneider, a Kraftwerk társalapítója. Hatása akkora volt, hogy David Bowie, 1977-ben megjelent "Heroes" című klasszikus lemezének instrumentális dalát is róla nevezte el "V-2 Schneider" címmel. Bowie háromlemezes berlini korszakát egyébként erősen befolyásolta többek között a Kraftwerk is.
A Kraftwerk rockzenei jelentősége óriási, hatásuk kimutatható a legkülönfélébb zenei stílusokban. Úttörők voltak, akik megpróbálták kifejezni koruk legégetőbb problémáit és ehhez létrehozták a megfelelő zenei eszköztárat is.